Takstportalen

Takstportalen

Takstportalen er et system som gjør det enkelt å innhente informasjon fra eiendomsarkivet og Infoland gjennom sin direkte tilkobling til disse tjenestene. Man får også mulighet til å håndtere dokumenter i sanntid, og man får direkte tilgang til nøkkeldata før rapporten fra takstmann er ferdig. En normalt tidkrevende prosess forenkles og effektiviseres med Takstportalen. Man registrerer en forespørsel og sender den ut til den eller de takstmenn man ønsker å benytte. Takstportalen er åpen for alle takstmenn uavhengig av organisasjon, og det koster ikke noe å bruke den.

Det har i lengre tid vært et ønske om åpenhet og uavhengighet rundt takseringsprosessen, og det får man ved bruk av Takstportalen. Man kan enkelt finne frem all dialog og dokumenter tilknyttet et tidligere oppdrag i sin database for tidligere oppdrag. Det er også et ønske fra Finanstilsynet at man skal slippe til flere takstmenn til samme oppdrag, og det kan man gjøre ved å sende ut den enkelte forespørsler til flere registrerte takstmenn i sitt geografiske område.

Takstportalen.no har egen meldingshåndtering og muligheter for å lenke opp all innkommende og utgående e-post til hvert enkelt oppdrag, slik at man har full oversikt.

Takstportalen er laget for meglere og takstmenn. Det er laget for å forenkle deres hverdag og å få en god arbeidsflyt i prosesser som tidligere ikke har hatt noe egen form for system.
Vi håper så mange av dere som mulig ønsker å benytte dere av vår gratis tjeneste.

Fordeler ved bruk av Takstportalen?

Det er mange fordeler ved å benytte seg av Takstportalen.no

  • Enkel og effektiv booking av takstmann.
  • Enkelt å innhente tilbud på flere takstoppdrag.
  • Bestillingsskjema med oppslag fra eiendomsregisteret.
  • Umiddelbar tilgang til arealer og nøkkeldata, før rapporten er ferdigstilt.
  • Tilgang til delte dokumenter på oppdragsnivå fra takstmannens dokumentarkiv.
  • Enkel deling av dokumenter med takstmann.
  • Tilgang til historiske data fra alle kundeforhold med alle takstingeniører som bruker Webtakst.
  • Innebygget kommunikasjonsklient. Også kopier av e-post.
  • Tilgang til produkter fra Infoland.
  • Enkel kontrakthåndtering.
  • Åpenhet og eksternt innsyn av takseringsprosessen ved etterspørsel.
  • Forenkler hverdagen til både megler og takstmann.
  • Raskere behandlingstid.
  • Filer og vedlegg kan lastes direkte opp til takstmannens dokumentsenter.
  • Åpen konkurranse ved å sende ut forespørsel til flere takstmenn (om ønsket).

Sist oppdatert 02.01.2018